Retourneren van artikelen

Wij gaan er vanuit dat de artikelen die bij New Wave worden ingekocht bestemd zijn voor de wederverkoop. Maar het kan natuurlijk altijd voor komen dat er een reden is om uw aankopen te retourneren. Hier vind u alle informatie over het retourneren van uw artikelen.

Wilt u een artikel/artikelen retourneren, dan kunt u bij New Wave Textiles binnen een termijn van 6 weken na factuurdatum een retouraanvraag indienen. Download het retourformulier en volgt u de informatie zoals die hieronder is beschreven in de 4 stappen.

 

Stap 1: Meldt uw retourzending aan

Stap 2: Maak uw retourzending klaar

Stap 3: Uw retourzending wordt gecontroleerd

Stap 4: De financiële afhandeling van uw retourzending

Download hier het retourformulier

Na ontvangst van uw retourformulier controleert NWT of deze alle benodigde  informatie bevat voor een efficiënte verwerking van uw retourzending. Zodra uw retouraanvraag is goedgekeurd ontvangt u binnen 1 werkweek per mail een retourbon.

Na ontvangst van de retourzending wordt deze gecontroleerd.

  1. Het retourartikel wordt goedgekeurd;

  2. Het retourartikel komt in aanmerking voor re-conditionering;

  3. Het retourartikel wordt afgewezen.

Na volledige verwerking van uw retourzending ontvangt u een credit waarop er per artikel zichtbaar is welke verwerkingskosten er zijn verrekend.

Vul het retourformulier volledig in en mail deze binnen de termijn van 6 weken na factuurdatum naar retouren@nwsw.nl

Controleer of de artikelen niet gebruikt, onbeschadigd-, niet vuil- en niet gepersonaliseerd zijn. 

1. Het retourartikel wordt goedgekeurd en wordt direct als verkoopbaar in de voorraad opgenomen.

Indien een retourartikel direct is goedgekeurd, zal er 8% retourbijdrage over de oorspronkelijke inkoopwaarde van het artikel worden verrekend.

Aanvragen dienen volledig te zijn, onder vermelding van artikelnummer, omschrijving model, kleur, maat, aantal en referentie naar ordernummer of factuurnummer.

Controleer of de artikelen netjes gevouwen en ingepakt zijn, voorzien zijn van originele hangtags en bij voorkeur verpakt in de originele verpakking.

2. Het retourartikel komt in aanmerking voor re-conditionering. Het artikel kan niet direct als verkoopbaar worden opgenomen in onze voorraad. 

Indien het retourartikel is gere-conditioneerd, zal er een re-conditionerings bijdrage van 20% over de oorspronkelijke inkoopwaarde van het artikel worden verrekend, met een minimum van €25,-.

Het retourformulier heeft maximaal 25 orderregels

Verpak de retourartikelen in een stevige doos met een afmeting van maximaal 60x40x40 cm.

3. Het retourartikel wordt afgewezen.
Bij afwijzing van uw retour, wordt u hierover door NWT per mail op de hoogte gesteld waarna u op uw schriftelijk verzoek (binnen 5 werkdagen) de goederen boven € 25,- terug ontvangen.

Houd u hierbij rekening met onze standaard bijdrage voor transport ad € 7,50. New Wave Textiles
behoud het recht om goederen onder € 25,- of na uw beslissingstermijn van 5 werkdagen, te doneren aan een goed doel.

Uiteraard worden er geen extra kosten in rekening gebracht indien de oorzaak van de retour bij New Wave Textiles ligt (defect, inpakfout, etc.).

Uw retourzending heeft een minimum inkoopwaarde van € 25,-.

Voeg uw retourbon toe aan uw zending en verstuur deze naar: 

New Wave Textiles

Reactorweg 201

3542 AD Utrecht

  De waarde van uw retourgoederen kan maximaal 5% zijn van uw inkoopwaarde per kwartaal. Bij een hogere afwijking zullen wij op individuele basis uw bijdrage retourkosten verhogen conform nader te maken afspraken.

Artikelen die niet meer in de actuele collectie zitten of zijn gefactureerd met een showroomkorting worden niet als retourartikel aanvaard.

Uw retourzending dient binnen de termijn van 8 weken na factuurdatum in ontvangst te zijn genomen door New Wave.

   

 

Be a Local Hero - Doneer New Wave kleding aan een goed doel

New Wave Textiles zal altijd alles er aan doen om geretourneerde producten weer als nieuw in de voorraad op te kunnen nemen. Dit doen we door producten te re-conditioneren die niet meer voldoen aan de verkoop eisen voldoen. 

Toch kan het voor komen dat artikelen niet gereconditioneerd kunnen worden, en helaas afgewezen worden. In dit geval verzamelen wij deze kledingstukken in een kledingbak, die uiteindelijk zal worden geschonken aan een goed doel.

U kunt er ook direct zelf voor kiezen om uw geretourneerde New Wave kleding te doneren aan een van de geselecteerde goede doelen. Goede doelen kunnen bijvoorbeeld zijn: Leger des Heils, Kledingbank, vluchtelingenorganisaties, Nederlandse Rode Kruis. #bealocalhero


 

FAQ -  New Wave Retourservice  

 

Is het mogelijk om artikelen te retourneren?

Het is mogelijk om artikelen van New Wave te retourneren. De artikelen die u retourneert dienen aan een aantal voorwaarden te voldoen:

  • U dient binnen een termijn van 6 weken na factuurdatum aan te geven dat u artikelen wilt retourneren. Artikelen die worden geretourneerd dienen binnen 8 weken na factuurdatum bij ons ontvangen te zijn.
  • Artikelen zijn niet gebruikt, onbeschadigd-, niet vuil- en niet gepersonaliseerd. 
  • Artikelen zijn aanwezig in de actuele voorraadcollectie.
  • Artikelen zijn gefactureerd zonder showroomkorting. 

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als u een artikel wilt retourneren, vult u eerst een retouraanvraagformulier in en mailt u deze naar retouren@nwsw.nl. Vul het artikelnummer, kleur, maat en aantal volledig in, zodat uw aanvraag zo efficiënt mogelijk verwerkt kan worden. Download u hier het retourformulier

 

Kunnen artikelen alleen in de originele verpakking worden geretourneerd?

Retourartikelen dienen bij voorkeur te worden verzonden en geleverd in hun originele verpakking en te zijn voorzien van de originele hangtags. De verpakking mag niet beschadigd zijn en dient ongeopend te zijn. Indien een artikel niet aan deze voorwaarden voldoet, zal het artikel in aanmerking komen voor re-conditionering.

 

Wanneer worden artikelen ge-reconditoneerd?

Artikelen die niet direct als verkoopbaar in de voorraad kunnen worden opgenomen, komen in aanmerking voor re-conditionering. Een voorbeeld is als er artikelen niet zijn verpakt in de originele verpakking of als de hangtags ontbreken. Voor deze artikelen wordt een re-conditioneringsbijdrage van 20% verrekend. Deze kosten zullen worden verrekend via uw creditnota.

 

Worden er kosten in rekening gebracht voor het retourneren van een ​​artikel?

We brengen 8% retourkosten in rekening wanneer een artikel naar ons wordt geretourneerd. Deze kosten worden verrekend in uw creditnota.

 

Wat gebeurt er nadat mijn retourzendingen is ontvangen?

Zodra New Wave uw retourzendingen heeft ontvangen en verwerkt, ontvangt u een creditnota of aanvullende informatie via e-mail.

 

Heeft u nog vragen over het retourneren van artikelen? Neemt u contact op met New Wave Client Service via info@nwsw.nl of 030 - 208 3030.